Ce se întâmplă cu reach-ul pe Facebook

FacebookEşti interesat de o pagină şi nu vezi postările? Există o explicaţie: nu interacţionezi cu acea pagină. Ai apreciat pagina respectivă la un moment dat dar nu activezi în nici un fel pe acea pagină, nu aprecieri, nu comentarii, nu redistribuire. Astfel că, o dată cu creşterea numărului de pagini, algoritmii Facebook aleg pentru tine ce să-ţi apară şi ce nu. Aceştia consideră că sunt interesante pentru tine acele postări care te-au făcut în trecut să interacţionezi. Procentul prin care o postare poate fi văzută în mod organic, adică neplătită, este de până la 16% din cei care au apreciat acea pagină, acesta scăzând proporţional cu creşterea numărului de fani. Bineînţeles că acest lucru afectează companiile care investesc în promovarea în reţelele sociale, însă acestea au la îndemână reclama plătită, cu toate facilităţile de distribuire a mesajului pe criterii demografice, lucru necontrolabil în mediul organic. Trebuie să ţinem cont de faptul că Facebook este pe de-o parte un canal de promovare gratuit, iar pe de altă parte o afacere. Mulţi nu sunt de acord cu această politică, însă o situaţie asemănătoarea s-a întâmplat şi cu Youtube.

Acelaşi lucru este valabil cu paginile personale de Facebook, nu interacţionezi – nu vezi noutăţile.

About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s