Ce au cumpărat Facebook şi Google în februarie

Image

Ştirea care a ţinut capul de afiş IT săptămâna trecută a fost că Facebook a cumpărat What’up. Facebook a cumpărat multe programe şi aplicaţii de-a lungul existenţei sale, însă acum a ajuns într-un punct critic ca urmare a limitărilor pe care le oferă. Social media evoluează contrar aşteptărilor strategilor şi, în definitiv, nu poţi să creşti mai mult decât utilizatorii potenţiali. La sfârşitul anului 2013 Facebook a introdus plata pentru companiile care vor să fie vizibile abonaţilor la pagină. Cea de-a două mişcare pe care a făcut-o Mark Zuckerberg a fost achiziţionarea platformei de mesagerie What’s Up. După ce a reuşit să între în viaţa multor utilizatori cu bunăvoinţa acestora, Facebook reuşeşte acum să cumpere datele a 450 de milioane de utilizatori, adică atât numerele lor de telefon cât şi ce tip de terminal folosesc, care prin platforma What’s Up transmit într-o zi atâtea mesaje cât se trimit la nivel mondial prin intermediul tuturor operatorilor de telefonie mobilă. Toate acestea pentru 19 miliarde de dolari. De ce? Din două motive, pentru că trebuia să facă ceva pentru a rămâne în piaţă şi are posibilitatea de ţintire către profiluri mult mai complete.

Google pe de altă parte, deşi creşte vertiginos pe social media cu Google+, dar mai mult pentru că a transformat toate profilele de GMail în G+, şi-a îndreptat atenţia către combaterea fraudei în ceea ce priveşte publicitatea online prin achizţionarea spider.io. Google speră că astfel să scape numărul mare de clickuri false.

Leave a comment